14 juli 2025
Wie heb ik aan de lijn? Femke de Ruig
Femke: “Behandel een klant zoals je zelf behandeld wilt worden.”
Heb je weleens met Van Staveren gebeld? Dan is de kans groot dat je haar vriendelijke stem al eens hebt gehoord! Ze zit vol kennis – vooral over onze Van Staveren Tankkaart weet ze álles. Al meer dan 10 jaar is ze een vaste waarde binnen ons familiebedrijf. Hoog tijd om haar beter te leren kennen.
Waar krijgt Femke energie van?
“De afwisseling! We beginnen de dag met een kop koffie en even bijpraten met collega’s. Daarna gaat de headset op en start de dag écht. Klanten helpen, problemen oplossen, advies geven – dát vind ik leuk. Of het nou gaat om een nieuwe tankkaart aanmaken of een klant helpen die bijna droog staat: ik sta graag voor ze klaar.”
Wat vind je het leukste aan werken op de binnendienst?
“We hebben een superleuk team! Alles loopt soepel, alsof we zelf een goed geoliede machine zijn 😊. We vullen elkaar perfect aan. Het ene moment neem je een order aan, het volgende moment help je een klant aan de telefoon of werk je administratie weg. Het gaat allemaal in een hoog tempo, en daardoor vliegt de dag voorbij.”
Is het werk in de loop der jaren veranderd?
“Ik heb hier verschillende rollen gehad, maar altijd binnen de afdelingen Groothandel en Retail (tankstations). We bedienen meer dan 6.000 klanten in Midden- en Noord-Nederland. Veel namen herken ik direct als ze bellen, en dat persoonlijke contact maakt het werk zo leuk. Dankzij systemen als Oilfox kunnen we sneller werken, maar de menselijke kant blijft het belangrijkst. En eerlijk is eerlijk: dáár zijn we bij Van Staveren best goed in.